Til DNT.no forside
Glitterheim 20-23.03.23

Slik kommer du deg til Glitterheim

Glitterheim ligger vakkert til i Jotunheimen og hit kommer du enten til fots eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 28. august 2023
DNTs tilbud

På vinteren

Det er ikke brøytet veg til Glitterheim om vinteren. Vi transporterer våre gjester med beltebil/snøscooter fra Veoli.

Transport med beltebil

Om vinteren kan vi kjøre våre overnattende gjester helt fram til Glitterheim med våre beltebiler. Vi kjører to ganger pr uke. Bestill plass direkte hos oss på Glitterheim.  Vi kjører fra Veoli i Sjodalen og rett inn i hjertet av Jotunheimen.

Plass på beltebilen må bestilles på forhånd hos bestyrer på glitterheim@dnt.no .  Andre spørsmål om transport vinter, ta kontakt med Glitterheim.

Parkeringsplass

Det er brøytet parkeringsplass i Sjodalen (Veoli), ca 10 min. kjøring fra Randsverk. Eventuelt med bil via Heidalen til Veoli.
NB! Bilveien over Valdresflya er vinterstengt. 25 km merket løype fra Veoli til hytta.

Vi er behjelpelig med transport fra togstasjonen på Otta og til Veoli, kontakt oss på e post.

På sommeren

Kollektivtransport til nasjonalparkgrensa

Sommerstid går det tog/buss over Otta til Randsverk eller buss via Fagernes til Randsverk.

Taxi fra Randsverk - det er mulighet for taxi inn til nasjonalparkgrensa i Veodalen.

Buss fra Randsverk - I høysesong kan man bestille buss hos Innlandstrafikk(kan også være taxi til busspris).
Tlf 02040

Leie sykkel fra Randsverk.

• Vi har utleie av sykler på randsverk slik at du kan sykle helt inn til Glitterheim.
  • Bestilling av sykkel gjør dere ved å sende oss e-post på glitterheim@dnt.no
  • Pris per sykkel kr. 300,-.

Egen bil til Nasjonalparkgrensa

Kjører man egen bil og kommer Valdresflya eller E6 Gudbrandsdalen (avkjøring på Sjoa gjennom Heidal), tar man av riksvei 51 til Randsverk og kjører 23 km etter grusvei (bomveg) fram til parkeringsplassen på Nasjonalparkgrensen.
Parkeringen er gratis. Derfra er ca 1,5 times gange eller ca 45 min. sykkeltur på grusvei frem til Glitterheim.

Kommer man vestfra (Lom) kjører man riksvei 15 til Garmo, derfra sæterveien Hesthagen - Smørli (bomveg) skiltet til Glitterheim. Det er ca 45 km fra Lom til Nasjonalparkgrensen.

Adkomst fra nasjonalparkgrensa inn til hytta

Gå eller sykle fra bommen ved nasjonalparkgrensa:

• Herfra er det 7 km inn til Glitterheim som dere må gå eller sykle. Dere kan leie sykkel - sykler står tilgjengelige ved bommen, og det er ingen bestilling på sykkel fra nasjonalparkgrensa. Se mer infromasjon under.

Sykkelutleige

Merk: Kun når hytta er betjent

• I åpningstiden har vi sykkelutleige til/fra nasjonalparkgrensa.
  • Det er ikke bestilling på syklene som står ved nasjonalparkgrensa.
  • Vi har sykler i de fleste størrelser, også barnesykler, og sykkelvogner.
    Pris kr 100,- pr sykkel pr veg, og kr 75,- pr sykkelvogn pr veg.
  • Vi har også sykkelutleie i Randsverk, se avsnitt lenger opp.
Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem