Til DNT.no forside
Til Glitterheim
Fottur

Turtips Glitterheim

Med Glitterheim som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. ​​​​​​​I tillegg er hytta både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom området. Her er noen av våre anbefalte turer. Du finner flere turforslag på UT.no Husk at Glitterheim ligger i Jotunheimen nasjonalpark, og at det ikke er mulig å kjøre til Glitterheim. For mere info se adkomst, under fanen Om hytta.

Anbefalte turer

Toppturer på ski fra Glitterheim
Randohelg på Glitterheim 24-26.mars 2023. Inspirasjon

Toppturer på ski fra Glitterheim

Glitterheim i Jotunheimen ligger virkelig midt i smørøyet hvis du vil samle på 2000-metertopper! Ønsker du en skikkelig utfordring kan prøve deg på Høgruta gjennom Jotunheimen, hvor etappe 3 går til Glitterheim.

Skiturer fra hytte til hytte via/til Glitterheim
En gruppe skiløpere som sitter på snøen Inspirasjon
Publisert: 06. februar 2024

Skiturer fra hytte til hytte via/til Glitterheim

Dagsturer fra Glitterheim
LOM 20190628
Topptur til Glttertind sammen med DNT.
Foto: Arash A. Nejad / Nyebilder
Inspirasjon

Dagsturer fra Glitterheim

Turer fra hytte til hytte | Glitterheim
Glitterheim

En hytte på Omveien - den nye langruta fra Lillehammer i øst til Sognefjorden i vest, en rute hvor man krysser Fjell-Norge på tvers og får oppleve det mest spektakulære landet har å by på.
Inspirasjon

Turer fra hytte til hytte | Glitterheim

Hundesledetur til Glitterheim med Jotunheimen Husky Lodge
Person som kjører på hundeslede

Hundesledetur til Glitterheim med Jotunheimen Husky Lodge

Bli med på tre dager med hundekjøring i hjertet av Jotunheimen. På denne tre dagers turen bor du på Glitterheim og opplever de vakre fjellområdene rundt hytta.

Les videre

Aktivitetstilbud

Naturstig

Det er laget egen naturstig rundt Glitterheim.

Runden tar alt frå to til mange timer. Frå alle postene ser du Glitterheim, og du kan ta turen over fleire dager eller på ei runde.

Naturstigen passer for alle, små og store.

Fiske

Vi har fiskestenger til utleige. Det er fisk i alle elver og vatn.

Det aller beste fiskevatnet er Steinbuvatnet ca. 20 minutter å gå frå Glitterheim.

Kano

Elvedeltaet utanfor Glitterheim er roleg og fint for kanopadling.

Det er ingen lang tur, men fint å oppleve nærheit og stillheiten i ein kano. Passer best for dei små.

Ellers har Glitterheim mange bekker og småfosser som kan vere fine å gå på oppdagelsesferd i for dei aller minste.

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem
Bestill opphold